حلوای هویج

مطبخ خانومی

حلوای هویج

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

حلوای هویج

موادلازم:

هویج        نیم کیلو

شکر        1 پیمانه

آردسفید      1پیمانه

گلاب           3/4 پیمانه

روغن مایع       1/2 پیمانه

زعفران دم کرده       به مقدار لازم

طرزتهیه:

اول باید هویجها رو بپزیم.من اصلا توصیه نمی کنم که هویج رو آب پز کنین چون مقدارزیادی از خواصش رو ازدست می ده.بهتره که هویج هارو بخار پز کنین .من هم بخار پز کردم.اگه بخار پز ندارین می تونین مثل من نصف قابلمه آب بریزین وبذارین جوش بیاد وروش یک آبکش فلزی بذارین وداخلش پارچه تمیز بذارین وداخل پارچه هویج ها رو که پوست گرفتین بذارین ودستمال رو ببندین ودر قابلمه رو بذارین به این صورت تقریبا 40 دقیقه ی بعد با حرارت کم هویج ها نرم می شن.

بعد از پختن هویج ها اونهارو توی غذاساز یا چرخ گوشت می ریزیم وآسیاب می کنیم تا به صورت پوره نرم بشن.

آرد رو توی تابه با حرارت کم تفت می دیم .رنگ آردنباید عوض بشه فقط باید بوی خامی آرد گرفته بشه.دقت کنین رنگ آرد عوض نشه تا حلوای خوشرنگی داشته باشین.

بعد از تفت دادن آرد ؛ آرد رو الک می کنیم وروغن رو بهش اضافه می کنیم.

بعد شکر رو اضافه می کنیم.

حالا نوبت اضافه کردن پوره هویجه.

گلاب رو هم اضافه می کنیم.

زعفرون رو هم اضافه می کنیم وروی حرارت ملایم مدام حلوا رو هم می زنیم تا وقتی که حلوا خودشو بگیره وسفت بشه.اولش شله نگران نباشین کم کم خودشو جمع می کنه.من تصاویرش رو براتون می ذارم.

این حلوا نسبت به حلواهای دیگه کمی چسبنده است . البته با این رسپی چسبندگیش خیلی کمه ومی تونین تا حلوا داغه بهش شکل بدین وتوی ظرف دلخواهتون تزئین کنین.



موضوعات مرتبط: حلواها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 12 تير 1394برچسب:حلواها,سفره افطاری, | 19:24 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.